Kalendář

Počítadlo

TOPlist

Články

Recenze: Piráti z Karibiku - Na konci světa (2007)

rvní díl byl svěží podívanou se zajímavými postavami a jednou geniální postavou (víte koho myslím).
Druhý díl byl ještě velkolepější, vydělal ještě více peněz a kupodivu v ničem nezaostal za prvním dílem co se týče vtipnosti a propracovanosti. I proto velmi mnoho lidí netrpělivě čekalo na rozuzlení celého příběhu a další Jackovy eskapády.
Psal jsem to už u třetího Spider-mana a musím to bohužel napsat znovu. Více zvratů, postav a děje neznamená nutně lepší a kvalitnější film. V mnoha ohledech jsou si v tomto ohledu tyto filmy až neuvěřitelně blízké. Nenechte se mýlit, oba filmy jsou vydařené (Piráti jsou o malý kousíček lepší), ale přesto jim chybí něco z předchozích dílů.

Zdroj: sms.cz
Na filmu je vidět, že byl natáčen souběžně s druhým dílem a je to určitě plus. V pozadí lze cítit celkově podobnou atmosféru, jako u minulého dílu, což není zdaleka samozřejmostí. Je ale jasné, že vlivem dosti odlišných lokací je celkový dojem poněkud exotičtější než dříve. Potěší nové postavy (jen kdyby jich nebylo tolik), i to že dvojka hláškujících pirátů zůstala stejná jako dříve.
Co potěší už méně je absence nějaké nezapomenutelné (a extrémně vtipné) scény. Scéna „na kole“ nebo „na ostrově“ (znalci budou vědět) tu prostě chybí. Postav a zvratů je dostatek na dva velkofilmy a je to opět trochu na škodu. Osobně jsem neměl problém s pochopením kdo, koho a proč zrazuje, ale jak se na mě valila jedna zásadní událost za druhou, pomalu jsem začal ztrácet zájem o to, jak to celé dopadne. Všeho moc škodí a být film o půl hodinu delší, dostal by mě blízko stavu absolutního otupění nebo spíše absolutní přesycenosti zvraty. Tvůrci, ale věděli, že čeho je moc, toho je příliš a film se nakonec včas přehoupl do závěrečného vyvrcholení a poměrně zajímavého konce, ve kterém se ukázalo, že ve mně zbylo ještě dostatek zájmu o hlavní postavy. Kladně hodnotím také trochu nečekaný konec, který není klasickým „šťastným koncem“. Chce to přeci jen trochu té odvahy, u tak drahého filmu.
Film můžu vřele doporučit, nudit se určitě nebudete, není kdy. Na druhou stranu budete zřejmě, spolu se mnou, litovat, že scén s jedním Jackem nebylo víc (na úkor těch s více Jacky). Pokud je totiž někdo klasik, tak ne náš Macháček, ale Jack Sparrow. Ten totiž dokáže pobavit i takovou blbůstkou jakou je porovnávání dalekohledů. Navíc byl i Barbossa výtečný a mně nezbývá než si přát, aby vzniklo pokračování, kde bude míň zvratů i postav a více Jacka Sparrowa.